Blog


Túramotorok

Ausztria hegyei Budapesttől sincsenek messze

Akár bő két óra autópályázás nyűgjét letudva elérhetőek Felső-Ausztria kedvenc motoros útvonalai, így egy egyszerű hétvége alatt is bele lehet hajtani kedvenc motorunkba bő ezer kilométert, élvezve a sok-sok kanyart, a sima aszfaltot és az esti pihenő alkalmával a finom söröket és ízletes sülteket. Így tettünk mi is a múlt hétvégén, "megsétáltatva" a két múlt évezred-beli túramotort.
A motorok is és mi is nagyon élveztük...

A baleset fáj, a biztonság nem!

A motorkerékpáros balesetek főbb jellemzői 2014-ben

  • A motorkerékpáros balesetokozók száma 9,3%-kal kevesebb, mint 2013-ban
  • A balesetben meghalt motorkerékpárosok száma nem változott (2013-ban és 2014-ben egyaránt 58 motorkerékpáros vesztette életét közúti balesetben);
  • Az elmúlt öt év távlatában ugyanakkor a meghalt motorkerékpárosok számában 18,3%-os növekedés tapasztalható. Ezért hazánkban jelenleg a motorkerékpárosok közlekedésbiztonsági helyzete a leginkább aggasztó, valamennyi úthasználó kategóriát ide értve!
  • A motorkerékpárosok által ittas állapotban okozott balesetek száma az általános trendet követve – annál azonban nagyobb mértékben - csökkent, s öt év távlatában is kedvező a tendencia;
  • A motorkerékpáros balesetek fő oka a sebesség nem megfelelő alkalmazása volt, mely a balesetek 60%-ának állt a hátterében;
  • A legtöbb motoros baleset Budapesten, Pest megyében, valamint Veszprém megyében történt. Ezzel szemben Tolna és Vas megyében okozott legkevesebb alkalommal motorkerékpáros személyi sérüléssel járó közúti balesetet;
  • 2014-ben a motorosok a legtöbb személysérüléses közúti balesetet a hétvégén, különösen a szombati napokon okozták.
  • A nap órái szerint leggyakrabban 16 és 17 óra között fordult elő motoros baleset, de átlagosnál magasabb balesetszámot a KSH adatok 14 órától 19 óráig jeleznek. Éjfélt követően reggel 7 óráig a motoros balesetek száma elenyésző.
  • Tavaly a motorkerékpárosok által okozott balesetek 40,9%-a más haladó járművel való ütközés során valósult meg;
  • A személysérüléses motorkerékpáros közúti balesetek többsége – a motorosokat érintő balesetek kétharmada - lakott területen belüli útvonalon következett be.
  • Ennek ellenére a motorosok által okozott személysérüléses közúti balesetek többsége lakott területen kívüli utakon történt.

Forrás: Baleset-megelőzés

Roadmaster

Utasbiztosítás vs. EU kártya

Utasbiztosítás: a külföldi utazás során bekövetkező váratlan eseményekre nyújt azonnali megoldást, az orvosi ellátástól kezdődően a váratlan hazaszállításon keresztül a poggyászkáron át, egészen a tolmácsolásig.

EU kártya: nem helyettesíti az utazásbiztosítást. Nem jogosít magánfinanszírozású egészségügyi ellátás igénybevételére, és segítségével nem fedezhetők az olyan költségek, mint pl. visszaútra szóló repülőjegy, vagy az ellopott/elveszített vagyontárgyak értéke.
Nem garantál ingyenes szolgáltatásokat. Miután az egyes országok egészségügyi rendszere más és más, ezért előfordulhat, hogy azok a szolgáltatások, amelyekért Magyarországon nem számolnak fel pénzt, egy másik országban viszont nem ingyenesek.
A kártyát csak olyan orvosnál lehet használni, aki szerződött partnere az adott állam társadalombiztosítási szervének. Így akár az is előfordulhat az is, hogy helyben nincs ilyen orvos, csak távolabbi településen.